2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ve 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2025 yılı çağrısı başvuruya açılmıştır. Başvurular 12 Kasım 2025 günü saat 17.30'a kadar TÜBİTAK Yönetim Bilgi Sistemi üzerinden yapılabilecektir.
2209-A duyurusuna ulaşmak için tıklayınız.
2209-B duyurusuna ulaşmak için tıklayınız.
İlgili projelerde görev almak isteyen öğrencilerimiz aşağıdaki tabloyu inceleyebilirler. Öğrencilerimiz, kendilerinin belirlediği ve listede bulunmayan başka bir çalışma konusunda da proje geliştirebilirler ve bu kapsamda öğretim üyelerinden danışmanlık desteği alabilirler.
Öğretim Elemanı | Proje Konusu | Grup Öğrenci Kontenjanı |
Arş. Gör. Talha KORUK | Hidroponik Sistemlerde Bütünleşik Bitki Gelişimi ve Sağlık Takip Platformu | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Ahmet METİN | Hidroponik Sistemlerde Akıllı Besin Yönetimi ve Erken Uyarı Platformu | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Ahmet METİN | MIG/MAG Kaynak Hattında Hata Sınıflandırması ve Açıklanabilir Yapay Zekâ | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Ahmet METİN | Arduino Kod Üretici (LLM + Şablon Tabanlı Mini Asistan) | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Ahmet METİN | Gıda & Sağlık Asistanı (Görsel + Metin Analizi ile Besin Bilgilendirme Sistemi) | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Ahmet METİN | Elektronik Baskı Devrelerde VLM ile Kısa Devre ve Sensör Tiplerinin Tespiti | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Ahmet METİN | RGB Kamera ile Lidar Verisinin Tamamlanması (Sensor Fusion + GAN) | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Ahmet METİN | Makine Öğrenmesi ile Güneş Paneli Soğutma Veriminin Analizi | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Ahmet METİN | Tarımda Görsel-Sözel Asistan (Bitki Sağlığı) | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Hasibe CANDAN KADEM | Akıllı Ev IoT Cihazları için Gerçek Zamanlı Güvenlik Duvarı | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Hasibe CANDAN KADEM | Zero-Day Saldırılara Karşı Yapay Zekâ Destekli Ağ Güvenlik Platformu | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Hasibe CANDAN KADEM | 5G Ağları için Bulut Tabanlı Saldırı Önleme Sistemi | 1–3 öğrenci |
Arş. Gör. Hasibe CANDAN KADEM | Yapısal Verilerin Görsel Temsil Üzerinden Özellik Çıkarımı | 1-3 öğrenci |
Arş. Gör. Hasibe CANDAN KADEM | Elektrioptik radar görüntülerinden hava araçlarının tespit ve sınıflandırılması | 1-3 öğrenci |
Prof. Dr. Haydar ÖZKAN | Sıvı gıda üretim sistemlerinde görüntü işleme ile proses kontrolü | 1-2 öğrenci |
Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ | Bağlam Farkındalıklı Kazıyıcı | 1-3 öğrenci |
Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ | Döküman Organize Edici Asistan | 1-3 öğrenci |
Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ | Akıllı Pozisyon-Özgeçmiş Eşleştirme Motoru | 1-3 öğrenci |
Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ | RGB Görüntüden Vücut Pozu Tespiti (RGB to RGB-D) | 1-3 öğrenci |
Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ | Otomatik Sınav Değerlendirici | 1-3 öğrenci |
Prof.Dr. T. T. BİLGİN | Özidilek Firması belirleyecek | 1-3 öğrenci |
Dr. Öğr. Üyesi Hayri Volkan AGUN | Bir büyük dil modeline girdinin spam olarak filtrelenmesi | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. Kubilay DEMİR | VLM dil modellerinin mini bilgisayar kullanan araçlar üzerinde gerçek zamanlı etrafı tanıma ve engellerden kaçınma için kullanılması | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. Kubilay DEMİR | lstm, transformer ve vlm yapıları ile hareket analizi karşılaştırması | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. Mustafa Özgür CİNGİZ | Yapay zeka ile canlı çeviri | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. Mustafa Özgür CİNGİZ | Böcek ısırığı resimlerinden ısırık tipini tahmin etmek | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. Mustafa Özgür CİNGİZ | Spor Arkadaşım | 1-2 öğrenci |
Doç. Dr. Mustafa Özgür CİNGİZ | Mesleki Eğitim Programı tercihlerinin optimizasyon algoritmalarıyla atanması | 1-3 öğrenci |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAŞİF | Dağıtık Öğrenme sistemleri ile görüntü ve zaman serisi modellerinin analizi | 1-2 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | Autonomous Indoor Mapping and Navigation Robot | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | LiDAR–Vision Sensor Fusion for Obstacle Detection | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | Human/Object Tracking Robot | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | 3D Indoor Mapping and Visualization | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | Autonomous Delivery Robot (Vision + LiDAR based) | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | Uç–Bulut (Edge–Cloud) Entegre LoRaWAN Sensör Ağı ve Cihaz Üzerinde Zekâ | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | LoRa ve Görü Tabanlı Çevresel Dijital İkiz (Digital Twin) | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | LoRa Telemetrili Otonom Haritalama ve Gezinme Robotu | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | Yapay Zekâ Destekli ve Çevre Farkındalıklı RSSI Tabanlı LoRa Konum Belirleme | 1-3 öğrenci |
Doç. Dr. İzzet Fatih ŞENTÜRK | Çoklu Sensör Füzyonlu Edge AI: Akıllı Hareket Takip Sistemi | 1-3 öğrenci |
Dr. Öğr. Üyesi Seçkin YILMAZ | Görüntü İşleme Kullanılarak Kulak İzlerinin Sayısal Analizi | 1-3 Öğrenci |
Dr. Öğr. Üyesi Seçkin YILMAZ | Yapay Zekâ Tarafından Web Uygulamaları (E-ticaret) İçin Üretilen PHP Kodlarının Algoritma Verimliliğini Kıyaslayan Otomatik Analiz Aracı Geliştirilmesi | 1-3 Öğrenci |
Dr. Öğr. Üyesi Seçkin YILMAZ | Pardus AI Teknik Destek Asistanı | 1-3 Öğrenci |