Müşteri Temsilcilerinin Görevini Yapay Zekâ Devralacak
Yazı Fontu

Fakültemiz Bilgisayar Mühendisliği bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Seçkin YILMAZ, üniversitemiz Bursa Teknopark’ta kurmuş olduğu Derin Teknoloji firmasında geliştireceği ‘Yapay Zekâ Tabanlı Müşteri Hizmetleri’ adlı projede KOSGEB’den destek almaya hak kazanmıştır. Önerilen proje, “KOSGEB Ar-Ge, Ür-Ge ve İnovasyon Destek Programına’ yönelik olup 16 ay sürecektir.

Dr. Öğretim Üyesi Seçkin YILMAZ’ yaptığı açıklamada projenin birçok yeniliğe imza atacağını ve ortaya çıkacak ürünün web tabanlı olmakla birlikte Telegram, WhatsApp gibi anlık mesaj uygulamaları ile entegre bir şekilde çalışacağını belirtmiştir. Bu yazılımda ayrıca müşteri hizmetlerinde manuel olarak yürütülen birçok süreç, yapay zekâ teknolojisi kullanılarak otomatik hale getirilecek. Yani yapay zekâ adeta müşteri temsilcisi gibi hareket edecek. Müşterinin talep ettiği hizmeti değerlendirecek olan bu yapay zekâ sistemi, kurumların birimlerini meşgul etmeden direkt konunun ilgilisi kimse ona yönlendirme sağlayacak. Böylece müşteri tarafından yapılan talep, öneri, şikâyet gibi başvurular en doğru ve en hızlı şekilde değerlendirilecek. Bununla birlikte bu yazılımın müşteri odaklı firmaların yanında kurum içi görüşmelerde de büyük rahatlık sağlayacak.

Konuyla ilgili bilimsel çalışmaların yapılarak literatüre yeni katkılar da sağlanacağını kaydeden Yılmaz, “Bu projede ayrıca müşteri ilişkileri yönetimi için farklı yeni modüller de geliştirilecek. Proje tamamlandığında ise kamu kurumları ve özel işletmelerin hizmet kalitesini arttırmasına, tanıtım faaliyetlerini güçlendirmesine ve yeni pazarlama stratejilerini geliştirmesine yönelik yeni nesil bir yazılım ortaya çıkacak. Ayrıca bu programın Türkçe altyapılı olması da önemli bir özellik olarak ön plana çıkacak” diye konuştu.

17 Kasım 2023