İşletmede Mesleki Eğitim Programı (İMEP)

BTÜ-İMEP sınıf/laboratuvar dersleri dışında, ilgili sektörle ortak projelendirilmiş, birlikte yönetilen ve işyerinde uygulanan bir eğitim modelidir. Bu modelde öğrencilere, okulda öğrendiği temel akademik bilgileri ve kavramları sahada tanıma ve uygulama fırsatı sunulur. Böylece, okulda alınan temel bilgiler saha çalışmalarıyla birlikte yeniden anlamlandırılır.  Söz konusu modelin hazırlık süreci seçkin firmaların insan kaynakları birimleri, Ar-Ge birimleri, benzer ortak eğitim modellerini uygulamakta olan üniversiteler ve öğretim üyelerimiz ile istişarede bulunularak titizlikle sürdürülmüştür. Ayrıca, benzer yaklaşımların kullanıldığı yurtdışı üniversitelerdeki işleyiş de dikkate alınarak BTÜ-İMEP modelinin son hali verilmiştir.

BTÜ-İMEP programı ile öğrencilerimize şu niteliklerin kazandırılması hedeflenmektedir:

  • Sanayi ile iletişimde erken tecrübe kazanılması
  • Mühendisin mezuniyeti sonrası sektöre uyum sürecinin kısaltılması
  • Mühendis olarak sektörde uzmanlaşılacak alanın belirlenmesindeki temel öngörülerin kazanılması
  • İstihdamda öncelik kazanmak
  • Kamu-Üniversite-Sanayi işbirliğinin kurumsallaştırılmasının sağlanması

Elektrik Elektronik Mühendisliği lisans programı 4 sene sürmektedir. Öğrencilerimiz, 2 dönem yaz stajı ve 1 dönem İşletmede Mesleki Eğitim Programı (İMEP)’e katılmaktadır. Eğitim planı dahilinde, öğrencilerimiz 7. Yarıyılda BTÜ-İMEP programına katılmaktadır. Bu sürecinin verimli bir şekilde geçirilebilmesi için, 5. ve 6. yarıyılda (BTÜ-İMEP başlamadan) kariyer eğitimi verilmektedir. Bu eğitim sırasında kariyer gelişiminde etkili olabilecek temel iletişim prensipleri ve kariyer geliştirme stratejileri ile alakalı bir hazırlık süreci uygulanmaktadır. BTÜ-İMEP kapsamında geçirilen dönemde, öğrenciler yerleştikleri kurumlarda aktif bir çalışan gibi görevler almakta ve bir proje çalışmasına dahil olmaktadır. Bu nitelik, BTÜ-İMEP’i geleneksel yaz stajlarından ayırmaktadır. Lisans öğreniminin son döneminde ise, kampüs eğitiminde edinilen akademik bilgiler ile BTÜ-İMEP kapsamında edinilen endüstriyel tecrübe birleştirilerek, sanayi problemlerinin çözümüne yönelik bir bitirme çalışması yaptırılmaktadır. Söz konusu bitirme çalışması sayesinde, hem öğrencilerin BTÜ-İMEP programında görev aldıkları kurumlar ile iletişimlerinin sürdürülmesi sağlanmakta, hem de endüstriyel problemlerin bilimsel yaklaşımlar ile gerçekçi şekilde ele alınmasını içeren bir üniversite-sanayi işbirliği örneği ortaya konulmaktadır.

 

Öğrencilerimizin İMEP Hakkında Yorumları:

2021-2022 Akademik Yılı

2021-2022 eğitim öğretim yılında HİDROMETA Hidrolik Sistemler ve Mekatronik Tasarım Ltd.Şti.’de okulumuz uzun dönem staj programı olan İMEP’deydim. Burada otomasyon alanında çalıştım. Ar-Ge ve yazılım ile ilgili bilgiler edindim, projeler gördüm, birçok program öğrendim. Bununla birlikte TEKNOFEST 2020 ve 2021 yıllarında Uluslarası Hava Aracı yarışmasına döner kanat kategorisinde katıldım. Bu iki yıl süresince takımda yazılım ve elektronik alanıyla ilgilendim. TEKNOFEST’te edindiğim teknik bilgilerden İMEP süresinde çok faydalandım. İMEP yaptığım firma beni işe almayı düşünüyor ve bunun en büyük etkenlerinden birinin de TEKNOFEST’in bana kattıkları olduğunu düşünüyorum. Diğer bir etken ise lisans hayatımda teorik ve uygulamalı olarak aldığımız laboratuvar dersleridir. Fakat kimse şöyle bir yanılgıya düşmesin: Lisansta ve TEKNOFEST’te öğrendiklerim ile öğrenme sürecim bitti, artık işimi yapabilirim. Kesinlikle yanlış bir bakış açısıdır. Mühendislikte öğrenmek asla bitmez. Mesleğinizde 20 yılı, 40 yılı da devirseniz her gün yeni bir şeyler öğrenmek durumundasınız çünkü mesleğiniz teknolojinin ta kendisi, teknoloji ise sürekli gelişmekte. Ben mühendislik hayali olan çocuklardan değildim ama lisans derslerimdeki projelerim, TEKNOFEST’te gerçekleştirdiğimiz projeler, İMEP sürecinde gördüklerim beni mesleğime bağladı. Çizdiğiniz devreleri, yaptığınız hesapları karşınızda kanlı canlı çalışır bir şekilde görünce sizler de çok duygulanacak ve mesleğine aşık birer mühendis olacaksınız, emin olun. Umarım yazım genç mühendis arkadaşlarıma ilham olabilmiştir çünkü yarınlar bizlere emanet, hepinize başarılar diliyorum.

Rabia Sude ÇETİN

 

"İMEP sürecinde DEMO Plastik firmasında Ar-Ge departmanında çalıştım. Ar-Ge departmanında yer aldığım proje ile proje süreçlerine hakkında bilgi sahibi oldum. Öğrencilik sürecinde böyle uzun dönem ve aktif olarak bir projenin içinde yer almak bana büyük tecrübeler kattı. Kazandığım bu tecrübelerin mezun olduktan sonra iş bulma sürecinde büyük avantajlar sağlayacağına inanıyorum.  Sektör danışmanımın direktifleri ve desteği ile mesleki ve kişisel anlamda iş sürecine hazırlandığımı hissediyorum. Firma içerisindeki diğer departman yöneticilerinin desteği ile Ar-Ge departmanı dışındaki kalite, üretim, boyahane, bakım gibi departmanlarında genel iş süreçleri hakkında bilgi sahibi olup gelecek planlamamda bu bilginin benim için oldukça faydalı olacağına inanıyorum. İMEP süreci üniversitede öğrendiğimiz teknik bilgilerin uygulamalı olarak görülmesi gibi büyük bir faydanın yanında aslında mezun olduğumuzda nasıl bir ortamla karşılaşacağımız, hangi bölümlerde ne gibi işler yapıldığı gibi birçok sosyal ve mesleki sorunun cevabını bulduğumuz bir süreçtir."

Cansel YETİM