
MİSYONUMUZ
Bilim ve teknoloji odaklı, sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlayan, analitik düşünen, problem çözme ve yenilikçi sistemler tasarlama yetkinliğine sahip, girişimci ve etik değerlere bağlı endüstri mühendisleri yetiştirerek sanayi ve hizmet sektörlerinde dönüşüme öncülük eden bir bölümdür.
VİZYONUMUZ
Bilim ve teknoloji alanlarında öncü araştırmalar yaparak, sürdürülebilir kalkınma ve toplumsal gereksinimlere yönelik yenilikçi çözümler üreten, bilgi ve teknoloji transferini teşvik eden, değer oluşturan ve küresel ölçekte rekabetçi endüstri mühendisleri yetiştiren uluslararası düzeyde saygın bir bölüm olmaktır.
TEMEL DEĞERLER
- Yenilikçilik
- Girişimcilik
- Üretkenlik
- Paylaşımcılık
- Öğrenci Odaklılık
- Katılımcılık
- Liyakat ve Şeffaflık
- Özgürlükçülük
- Çevreye Duyarlılık
- Toplumsal duyarlılık
Eğitim Amaçları
Amaçlar;
Mezunlarımız,
(EA-1) Matematiksel, istatistiksel ve analitik yöntemleri etkin şekilde kullanarak, sistemleri modelleyebilen, analiz edebilen ve karmaşık mühendislik problemlerine çözüm üretebilen bireyler olurlar.
(EA-2) İnovatif üretim yöntemleri, dijital dönüşüm, yapay zekâ ve sürdürülebilirlik gibi modern yaklaşımlarla üretim ve hizmet sistemlerinin verimliliğini artıran, yenilikçi çözümler geliştiren mühendisler olarak görev alırlar.
(EA-3) Disiplin içi ve disiplinler arası ortamlarda etkin iletişim kurabilen, mühendislik çözümlerini yazılı ve sözlü olarak açık biçimde ifade edebilen, paydaşlarla iş birliği içinde çalışarak liderlik yapan mühendisler olarak katkı sağlarlar.
(EA-4) Etik değerlere ve mesleki sorumluluklara bağlı, yaşam boyu öğrenmeye açık, toplum ve çevreye duyarlı mühendisler olarak ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sunarlar.
Eğitim Hedefleri
Öğrencilerine;
(EH1) Matematik, mühendislik bilimi, yöneylem araştırması, uygulamalı olasılık ve istatistik, bilgisayar ve benzetim tekniklerini kullanarak problemleri modelleme ve çözebilme becerisi kazandırmak.
(EH2) Üretim ve hizmet sistemlerini analiz edebilme, darboğazları tespit edebilme ve yalın üretim, iş etüdü, zaman etüdü gibi süreç iyileştirme araçlarıyla verimlilik artırıcı çözümler üretebilme yetkinliği kazandırmak.
(EH3) Karar verme süreçlerinde optimizasyon tekniklerini, çok kriterli karar verme yöntemlerini ve yapay zekâ destekli karar destek sistemlerini etkin biçimde tasarlayıp kullanabilme becerisi kazandırmak.
(EH4) Kalite yönetim sistemlerini anlama, süreç iyileştirme tekniklerini uygulama ve toplam kalite yönetimi, istatistiksel proses kontrol gibi araçları kullanarak kalite performansını artırabilme yetkinliği kazandırmak.
(EH5) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına etkin şekilde katılabilme, mühendislik projelerinde sorumluluk alabilme, liderlik yapabilme ve proje yönetimi yetkinliği kazandırmak.
(EH6) Mühendislik problemlerine yönelik çözüm önerilerini yazılı raporlar ve sözlü sunumlar yoluyla açık ve yapılandırılmış bir biçimde ifade edebilme ve mesleki iletişim becerilerini geliştirme olanağı sunmak.
(EH7) Mühendislik faaliyetlerinin etik, toplumsal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık kazandırmak; sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk ve etik karar verme konularında bilinç geliştirmek.
(EH8) Mesleki bilgi ve becerilerini güncel tutma bilinciyle yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazandırmak; değişen teknolojilere ve iş dünyası dinamiklerine uyum sağlayabilecek esneklik kazandırmak.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Bursa Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde lisans programına kabul, ÖSYM sonuçlarına göre merkezi yerleştirme sistemiyle yapılır. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için, programda yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden toplam en az 240 AKTS kredisi tamamlamaları, tüm staj yükümlülüklerini (İMEP dâhil) yerine getirmeleri, danışman öğretim elemanı gözetiminde bir bitirme projesi hazırlayıp başarıyla sunmaları ve genel not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması gerekmektedir. Tüm akademik süreçler, BTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yürütülür.
İstihdam olanakları,
Bursa Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunları, üretim ve hizmet sektörlerinde geniş bir yelpazede istihdam edilebilmekte olup; üretim planlama, kalite yönetimi, süreç iyileştirme, tedarik zinciri yönetimi, lojistik, proje yönetimi, karar destek sistemleri, veri analitiği ve insan kaynakları gibi alanlarda görev almaktadır. Mezunlar; imalat sanayi, otomotiv, savunma, enerji, sağlık, finans, bilişim ve danışmanlık sektörlerinde analist, mühendis, yönetici adayı veya uzman pozisyonlarında çalışabilmektedir. Ayrıca kamu kurumları, araştırma merkezleri ve uluslararası kuruluşlarda da istihdam olanakları mevcuttur. Günümüzün ihtiyaçları doğrultusunda dijital dönüşüm, yapay zekâ uygulamaları, sürdürülebilir üretim sistemleri ve Endüstri 4.0 teknolojilerine hâkim olan mezunlar, bu alanlarda da aktif rol üstlenebilmekte; akademik kariyer hedefleyen bireyler ise yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek araştırma ve öğretim alanında kariyer yapabilmektedir.
Program İçeriği:
Bursa Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Lisans Programı, üretim ve hizmet sistemlerinin etkin şekilde tasarımı, analizi, yönetimi ve sürekli iyileştirilmesini temel alan çok disiplinli bir yapıya sahiptir. Program; matematik, istatistik, fizik, bilgisayar bilimleri ve temel mühendislik bilgileri üzerine inşa edilmiş olup, sistem çözümleme, yöneylem araştırması, üretim planlama, kalite yönetimi, iş etüdü, ergonomi, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi gibi alanlarda uygulamalı ve teorik dersler sunmaktadır. Ayrıca yapay zekâ destekli karar sistemleri, dijital dönüşüm uygulamaları, sürdürülebilirlik, veri bilimi ve Endüstri 4.0 odaklı içeriklerle çağdaş mühendislik becerileri kazandırılmaktadır. Öğrencilere bireysel ve takım çalışması, problem çözme, liderlik, etik sorumluluk ve sürekli öğrenme gibi yetkinlikler kazandırmak amacıyla laboratuvar uygulamaları, sektörel iş birlikleri, proje temelli öğrenme ve zorunlu staj programları yürütülmektedir. Program; mühendislik biliminin hem analitik hem uygulamalı yönlerini harmanlayan ve mezunlarını ulusal ve uluslararası düzeyde rekabetçi kılan güçlü bir eğitim-öğretim altyapısına sahiptir.