GENEL
Akademik danışman kimdir, ne zaman ilan edilir?
Üniversitemize kayıtlı öğrenciye birinci sınıftan itibaren her dönem ilgili bölüm başkanlığı tarafından danışman tayin edilir. Danışman, öğrencinin seçmiş olduğu dersleri inceleyen, programı ile uygunluğunu kontrol eden, ders ekleme, ders bırakma işlemlerini onaylayan, akademik konular ile ilgili rehberlik yapan öğretim elemanıdır. Öğrenciler akademik danışman bilgilerine kendi öğrenci işleri bilgi sisteminden ulaşabilirler.
Bütünleme sınavı nedir?
Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait başarısız, yetersiz veya şartlı oldukları derslerden bütünleme sınavına girebilirler. Ayrıca başarılı öğrenciler de isterlerse not yükseltmek için bütünleme sınavına girebilirler. Bütünleme sınavına girebilmek için sınavların yapılacağı eğitim-öğretim yılında ilgili derslere kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak gereklidir. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere mazeret sınav hakkı verilmez. Bütünleme sınavı notu, o dersin yarıyıl sonu sınavı notu yerine geçer. Bütünleme sınavına not yükseltmek için girmek isteyen öğrenciler, Bursa Teknik Üniversitesi internet sayfasında ilan edilen tarihlerde öğrenci işleri bilgi sisteminden bütünleme sınav kaydı yaptırmalıdır. Üniversitemiz Lisans Programları İçin Bütünleme Sınavı Senato Esasları için tıklayınız.
Çift anadal programı nedir?
Başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrencilerin, Üniversitemizdeki iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan programdır. Üniversitemiz Çift Anadal Programı Yönergesi için tıklayınız.
Ders ekle/sil dönemi nedir?
Akademik takvimde belirtilen ders kayıt haftasından sonraki haftadır. Öğrencilerimiz, kayıt yenileme süresini takip eden ve akademik takvimde belirtilen ders ekle/sil tarihlerinde danışmanın onayı ile yeni ders seçebilir veya seçtiği dersi bırakabilir. Akademik takvim için tıklayınız.
Ders intibak başvuru işlemleri ne zaman ve nereye yapılır?
Öğrenciler, daha önce almış ve başarmış oldukları ders/derslerden (Yükseköğretim Kurumlarından ilişiğinin kesildiği tarihten itibaren 5 (beş) yıl geçmemiş olan öğrenciler eşdeğerlik ve intibak başvurusu yapabilir. Ancak af kanunundan yararlanarak gelen öğrencilerde bu koşul aranmaz. Öğrenci ders intibak ve eşdeğerlik başvurusunu, kaydı yapıldığı tarihten itibaren 10 (on) iş günü içinde; dilekçe, not döküm belgesi ve ders içerikleri ile birlikte ilgili bölüm başkanlığına yapar. Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans öğrenimine başlama hakkını elde eden öğrencilerin ön lisans eğitimi sırasında almış ve başarmış oldukları Yükseköğretim Kanununun 5/i maddesinde belirtilen derslere ve sosyal seçmeli derslerine intibakı yapılır. Bu derslerin dışındaki derslere intibak işlemleri yapılamaz. Üniversitemiz Lisans Programları İçin Muafiyet Sınavları, Ders Eşdeğerlik, İntibak Usul ve Esasları için tıklayınız.
Ders kaydında, ders çakışması durumunda ne yapabilirim?
Çakışan derse kayıt olunamaz. Ancak öğrenciler çakışan dersi, eşdeğer olduğu program tarafından kabul edilmiş bir ders olmak şartı ile öncelikle kayıtlı bulunduğu fakültenin diğer programlarından, ilgili bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulu kararı ile alabilir. Bunun için öğrenciler Bölüm Başkanlığına dilekçe vermelidir.
Ders seçimi/kayıt yenileme işlemlerini nasıl yapmalıyım?
Hazırlık sınıfı öğrencileri hariç tüm öğrencilerimiz her akademik yarıyılın başında akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde öğrenci işleri bilgi sisteminden kayıt yenilemek zorundadır. Süresi içinde usulüne uygun olarak derslere kayıt yaptırmayan öğrenciler derslere devam edemez ve bu derslerin sınavına giremez. Kayıt yenileme işlemlerinin tümünden öğrenciler sorumludur.
Ders kontenjanı dolduğunda ne yapmalıyım?
Haftalık ders programları ve derslerin kontenjanları bölümler tarafından belirlenmektedir. Zorunlu kalınan durumlarda bölüm başkanlıkları ile iletişime geçilebilir.
Derslerin devam mecburiyetleri var mı?
Öğrenciler, derslerin teorik kısmına en az %70’ine, uygulama, laboratuvar, atölye ve stüdyo çalışmalarının ise %80’ine katılmak zorundadır. Öğrencilerin devam durumları dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Bir dersin devam şartını bir kez yerine getiren öğrencilerin bu dersi tekrar almaları durumunda ilgili bölümün teklifi ve ilgili yönetim kurulu kararı ile derse devam etme koşulu aranmayabilir.
Eğitim ücretli midir?
Devlet üniversitelerine ödenen yıllık harç bedeli (varsa) dışında eğitim ücretsizdir. Harç bedeli olup olmadığını öğrenci işleri bilgi sistemindeki ders kayıt bölümünden görebilirsiniz.
E-kampüs sistemine nasıl giriş yapabilirim?
ekampus.btu.edu.tr adresinden kullanıcı adı öğrenci numarası ve şifre olarak Btu*ÖĞRENCİNO ile giriş yapılabilir. Uzaktan eğitim sistemleri ile ilgili tüm sorularınız için ekampus@btu.edu.tr ile irtibata geçebilirsiniz. E-posta gönderirken şu hususlara dikkat ediniz: Sorununuzun tümünü "Konu" kısmına yazmayınız. "Konu" kısmına, sorununuzun direkt ilgili olduğu kısa bir ifade yazınız. Ör: Ekampus-Giriş Problemi, Ekampus-Ders Listesi Hatası, Email-Şifre, vb. Öğrenci numaranızı belirtiniz.
E-posta adresimi ve şifremi nasıl öğrenebilirim?
E posta adresi ÖĞRENCİNO@ogrenci.btu.edu.tr şifre olarak BtuTCNİNİLKBEŞHANESİ! ile giriş yapabilir. Üniversitemize kayıt işleminiz tamamlandıktan sonra, telefon numaranıza e-posta adresi ve şifreniz sms ile gönderilmektedir.
E-posta şifremi unuttuğumda ne yapmalıyım?
Şifremi unuttum sayfasından güncelleme yapabilirsiniz.
Hangi dersleri tekrar almak zorundayım?
Öğrenciler (FF), (FD), (K), (D) notu aldıkları başarısız zorunlu dersleri, ilk açıldığı yarıyılda almak zorundadır. Öğrenciler (FF), (FD), (K), (D) notu aldıkları seçmeli dersleri ilk açıldığında tekrarlar veya yerine başka seçmeli dersleri alabilirler.
İndirimli seyahat kartımı nasıl çıkartabilirim?
İndirimli seyahat kartı başvurunuz için gerekli belgeler ve işlemlere BURULAŞ'a ait web sayfasından ulaşabilirsiniz. İlk defa başvuruda bulunacak öğrenciler, öğrenci belgesi,1 adet vesikalık fotoğraf ve kimlik belgeleri ile Seyahat Kartları ofislerine giderek çıkartabilirler. Öğrenci belgenizi öğrenci işleri bilgi sisteminden kullanıcı işlemleri, belge talepleri ekranında başvuru yaparak e-imzalı ya da E-Devlet sisteminden barkodlu olarak alabilirsiniz.
İzinli sayılma (kayıt dondurma) işlemleri nasıl yapılır?
Öğrencilere belgeleyecekleri, haklı ve geçerli nedenlerin uzun süreli olması veya öğrenim ve eğitimlerine katkıda bulunacak Üniversite dışı burs, staj ve araştırma imkânları doğması halinde; ilgili yönetim kurulu kararı ile izinli geçirilen süre, azami süreye sayılmadan bir veya iki yarıyıl izin verilebilir. Toplamda izinli geçirilen süre iki yarıyılı aşamaz. Öğrencinin izinden yararlanabilmesi için durumunu belirten dilekçesi ve belgeleri ile birlikte ilgili bölüm başkanlığına en geç ilgili yarıyılın ders ekleme bırakma süresi bitimine kadar yazılı başvurması gereklidir. Ancak izin gerekçesinin ders ekleme bırakma süresi bitiminden sonra ortaya çıkması durumunda başvuru için süre kısıtlaması yoktur. İzinli sayılan öğrenciler eğitim-öğretimine izin süresinin bitimini takip eden yarıyıl başından itibaren devam edebilir. Belirtilen tarihten önce izni sona eren öğrenci ilgili yönetim kurulu kararı ile kayıt yenileme işlemi yapabilir.
Katkı payı/öğrenim ücretini ne zaman ödemem gerekir?
Hazırlık sınıfı eğitimi hariç olmak üzere, dört yıllık lisans programlarından bu süre sonunda mezun olamayan öğrencilerden, ilgili dönem için öngörülen katkı payı ve öğrenim ücreti alınır. Çift ana dal programında kayıtlı olan öğrencilerden ise diploma programının öğrenim süresi ve ilave bir yılsonunda bu madde hükümlerine göre katkı payı alınır. Ayrıca bir yükseköğretim programına kayıtlı iken ikinci bir yükseköğretim programı olarak (çift ana dal programları hariç olmak üzere) Üniversitemize kayıt yaptıran öğrenciler de katkı payı öder. Hazırlık sınıfı öğrencilerinin katkı paylarının Devlet tarafından karşılanacağı süre bir yıldır. Öğrencilerden hazırlık sınıfının ikinci sınıfında katkı payı alınır.
Kayıt sildirmek istiyorum, bunun için ne yapmam gerekmektedir?
Kaydını sildirmek isteyen öğrencilerin, ıslak imzalı bir dilekçe ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen başvurması ve ilişik kesme belgesini ilgili birimlere imzalatarak işlemlerini tamamlaması gerekir. Bu durumdaki öğrencilerin tüm öğrencilik hakkı sona erer.
Mazeret sınavı nedir?
Ara sınavlara mazeretleri nedeniyle giremeyen öğrenciler, ilgili Bölüm Başkanlığına mazeretlerini belirten bir dilekçeyle başvurmalıdır. Bölüm Başkanlığı ve Yönetim Kurulu Kararı ile mazereti kabul edilen öğrencilere mazeret sınavı yapılır. Mazeret sınavına giremeyen öğrenciye aynı ders için yeni bir mazeret sınavı hakkı verilmez. Yarıyıl sonu sınavlarının mazeret sınavı yoktur.
Mazeretim sebebiyle ders seçimi/kayıt yenileme işlemlerini yapamadım. Ne yapmalıyım?
Mazeretleri sebebiyle belirlenen tarihlerde kaydını yenileyemeyen öğrenci, mazereti ilgili yönetim kurulunca kabul edilmek kaydıyla, ders ekle/sil bitiminden sonraki on iş günü içerisinde ders seçimi yaparak kaydını yenileyebilir. Bu süre içinde de kaydını yenilemeyen öğrenci o yarıyıl kaydını yenilememiş sayılır. Bu şekilde kaybedilen süre eğitim-öğretim süresinden sayılır.
Mezuniyet koşulları nelerdir?
Öğretim planlarında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlamış ve AGNO’su en az 2,00 olan öğrenciler kayıtlı oldukları bölümden mezun olabilirler.
Mezun oldum, ihtiyaç duyduğum belgelere nereden ulaşabilirim?
Mezun öğrencilerimiz ihtiyaç duydukları belgelere Mezun Bilgi Sistemi üzerindeki Belge Talep sekmesinden talep oluşturarak ulaşabilirler.
Mezun oldum ancak aldığım dersin ders içeriğine nereden ulaşabilirim?
Üniversitenin bologna sayfasından ya da Mezun Bilgi Sistemi üzerindeki Müfredat Bilgi Paketi sekmesinden ihtiyaç duydukları dersin adına tıklayarak detaylı ders içeriğine ulaşabilirler.
Staj için üniversitenin yapmış olduğu sağlık sigortası emekliliğim için sayılır mı?
Staj yapan kişilere staj çalışmalarını yaptıkları süre boyunca sigorta yapılması zorunludur. Staj sigortasının kapsamı, kişinin geçirmiş olduğu meslek hastalıklarını ve iş kazalarını içerir. Staj sigortası primleri bu amaç için ödenmektedir. Emeklilik ile ilgili bir prim ödemesi gerçekleşmez. Emeklilik için gün sayısı hesaplaması yapıldığında staj prim günleri bu hesaba dahil edilemez. Bu nedenle emeklilik için hesaplama yapan kişilerin sigorta başlangıçlarını staj döneminden almamaları ve o döneme ait primleri eklememeleri gerekmektedir.
Öğrenci İşleri Bilgi Sistemine nasıl giriş yapabilirim?
Öğrenciler öğrenci işleri bilgi sistemine obs.btu.edu.tr internet sayfasından giriş yapabilirler. İlk girişte sayfada bulunan Şifre Sıfırla linkinden sıfırlama işlemi yapmaları gerekmektedir.
Öğrenci belgesine ihtiyacım var. Öğrenci belgesini nasıl alabilirim?
Üniversitemizde öğrenci belgesi e-imzalı ve ıslak imzalı olarak verilmektedir. Öğrenci işleri bilgi sistemine giriş yaptıktan sonra, kullanıcı işlemleri, belge talepleri ekranında başvuru yaparak e-imzalı öğrenci belgenizi alabilirsiniz. Ayrıca öğrencilerimiz E-Devlet uygulaması üzerinden de öğrenci belgesi alabilmektedir. Islak imzalı öğrenci belgesi için öğrenci işleri ile irtibata geçiniz.
Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi şifremi unuttum veya sisteme girişte problem yaşıyorum. Ne yapmalıyım?
Öğrencilerin öğrenci bilgi sisteminde ki şifrelerini unutmaları durumunda Şifre Sıfırla butonu ile şifrelerini güncelleyebilirler. Bu işlemi yaparken sorun yaşayan öğrenciler oidb@btu.edu.tr mail adresine isim, soyisim ve öğrenci numaralarını içeren bir şifre yenileme talebinde bulunabilirler. Mail yolu ile şifre talebinde bulunan öğrencilerin yenilenen şifreleri, öğrenci bilgi sisteminde daha önce tanımlamış oldukları mail adreslerine gönderilecektir.
Öğrenci kimlik kartımı nasıl alabilirim?
Öğrencilere ilk kayıtlarında ücretsiz olarak öğrenci kimlik kartı verilir. Öğrenci Kimlik Kartı Bölüm Sekreterliğinden teslim alınabilir.
Öğrenci kimlik kartımı yeniletmek için ne yapmalıyım?
Üniversitemizin vermiş olduğu öğrenci kimlik kartının kullanıcı hatasından kaynaklı (kırılma, çizilme, silinme, kayıp etme, vb.) nedenlerle mükerrer öğrenci kimlik kartı taleplerinde; Ziraat Bankası Bursa Şb. TR190001000060562105605002 numaralı hesabına Kimlik Kartı ücretinin ödenmesi gerekmektedir. Yeni kimlik kartı talebinde bulunmak için tıklayınız.
Öğrenci numaramı nasıl öğrenebilirim?
Üniversitemize yeni kayıt olan öğrenciler, öğrenci numarasını şifre yenileme sayfasından gerekli bilgileri doldurarak öğrenebilirler.
Öğretim planı (müfredat) nedir?
Öğretim planı; teorik dersler, uygulamalar, laboratuvarlar, atölye çalışmaları, bitirme çalışması, proje, staj, iş yeri uygulamaları ve benzeri çalışmaları kapsayan lisans düzeyleri için 30’ar AKTS kredilik yarıyıllar halinde toplam 240 AKTS kredisi olacak şekilde düzenlenir. Öğrenciler mezun olabilmek için müfredatındaki derslerin tamamını almak ve başarmak zorundadır. Öğrenciler öğretim planlarına öğrenci işleri bilgi sistemindeki sayfalarından ulaşabilirler.
Önceki öğrenmenin tanınması nedir? Nasıl yapılır?
Öğrencilerin bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakının yapılmasıdır. Bursa Teknik Üniversitesi’ne kayıt yaptırmış öğrencilerin; Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin muafiyet sınavları yolu ile tanınması, İşyeri deneyimlerinin portfolyo hazırlama ve muafiyet sınavları suretiyle tanınması, Akredite olmuş kuruluşlardan aldıkları sertifikaların tanınması ve intibaklarını kapsar. Her yıl Akademik Takvim ile ilan edilen zaman aralığında ve öğretim yılı başlamadan önce yılda bir kez yapılır. Başvurular akademik birimlere yapılmaktadır.
ÖSYM ile Üniversitenizde ilk kayıt işlemleri nasıl yapılıyor?
Üniversiteye bağlı fakültelere girmeye hak kazanan adayın, www.btu.edu.tr internet adresinde ilan edilen tarihler arasında, Üniversiteye gelerek yüz yüze veya E-Devlet sisteminden kayıt yaptırmaları gerekmektedir. İlk kayıt yaptıracak öğrencilerin Üniversitemiz internet sayfasında yayınlanan kayıt kılavuzunda belirtilen belgeleri getirmeleri ve öğrenci işleri bilgi sistemi üzerinden öğrenci bilgi formunu doldurmaları gerekmektedir.
Programların eğitim-öğretim süreleri ne kadardır?
Öğrenciler bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt oldukları programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl içinde tamamlamak zorundadırlar. Hazırlık eğitim süresi azami iki yıldır.
Seçmeli ders ne demektir?
Seçmeli dersler, ilgili programın öğretim planında yer alan belirli ders grupları içinden seçerek alınabilecek derslerdir. Seçmeli derslerin okutulacağı yarıyıllar ile bu yarıyıllarda en az alınması gereken seçmeli ders sayısı veya kredisi, ilgili fakülte kurulunca öğretim planında belirtilir. Öğrenciler, daha önce alıp başarısız oldukları seçmeli bir dersin yerine saydırmak kaydı ile daha önce almadıkları farklı bir seçmeli dersi alabilir.
Sınav sonuçlarına itiraz edebilir miyim?
Sınav sonuçlarına itirazlar, sonuçların öğrenci bilgi sisteminde ilan edildiği tarihten itibaren beş iş günü içinde ilgili Bölüm Başkanlığına yazılı olarak yapılır. İtirazlar, ilgili yönetim kurulu tarafından karara bağlanır. İlgili karar öğrenciye yazılı olarak bildirilir ve değişiklik varsa öğrenci bilgi sistemine işlenir.
Sınav türleri nelerdir?
Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve diğer sınavlar olarak yapılır.
Sınavlar nasıl değerlendirilmektedir?
Sınavlar Üniversitemiz “Ölçme ve Değerlendirme Yönergesine” göre değerlendirilmektedir. İlgili yönergeye ulaşmak için tıklayınız.
Sosyal transkript nedir? Nasıl başvurulur?
Öğrencilerin öğrenim süreleri boyunca üniversite birimleri, öğrenci toplulukları, üniversite ile işbirliği protokolü olan kamu kurum ve kuruluş ile sivil toplum kuruluşları tarafından organize edilen bilimsel, sosyal, kültürel, topluma dönük tüm faaliyetlere katılımlarını, sosyal sorumluluk projelerine dâhil olmaları sonucu elde edilen kazanımların tanınmasını ve sistemli olarak kayıt altına alınmasıyla ilgili süreçler ile oluşturulacak transkripttir. Yapılan bir sosyal faaliyetin transkriptte görünebilmesi için öğrencinin Üniversitemiz ana web sayfasından yer alan Öğrenci Menüsü altında yer alan Sosyal Transkript Sistemi üzerinden başvurması gerekir. Öğrenci sosyal transkriptini Sosyal Transkript Sistemi’nde görüntüler ve yazdırır. Sosyal Transkript ibraz edilecek üçüncü şahıslarca doğrulanabilir nitelikte olup herhangi bir birimin onayına gereksinim bulunmamaktadır.
Tek ders sınavı nedir?
Mezun olmak üzere tek dersi (yaz stajları hariç) kalmış, bu dersinde devam şartını yerine getirmiş, varsa katkı payını/öğrenim ücretini yatırmış ve AGNO’ su en az 2,00 olan (Mühendislik Lisans Tamamlama programına kayıtlı öğrencileri için 2,00 AGNO şartı aranmaz) öğrencilere başarısız oldukları ders için tek ders sınav hakkı verilir. Bu sınavda başarılı olamayan öğrenci kayıtla ilgili yükümlülüklerini yerine getirmek ve başvuruda bulunmak şartıyla ilgili dersi, açıldığı dönemde tekrar alabilir ya da bir sonraki yapılacak olan tek ders sınavına tekrar girebilir. Tek ders sınavına giremeyen öğrenciye mazeret sınavı hakkı verilmez.
Transkript belgesine ihtiyacım var. Transkript belgesini nasıl alabilirim?
Üniversitemizde transkripti belgesi e-imzalı olarak verilmektedir. Öğrenci işleri bilgi sistemine giriş yaptıktan sonra, kullanıcı işlemleri, belge talepleri ekranında başvuru yaparak e-imzalı transkript belgenizi alabilirsiniz. Ayrıca öğrencilerimiz E-Devlet uygulaması üzerinden de transkript belgesi alabilmektedir.
Uygulamalı derslerde yeterli alt yapıya sahip midir?
Uygulamalı derslerin tümü ilgili laboratuvarlarda aktif olarak ve gerekli ticari yazılımlar lisanslı olarak öğrencilere sağlanarak yapılmaktadır.
Üniversiteye ilk kez kayıt yaptırdıktan sonra başka kayıt işlemleri de var mı?
Üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin akademik takvimde belirtilen süre içerisinde, elektronik ortamda ders seçimini yaparak ders seçimlerini danışmanlarına onaylatmaları gerekir.
Yan dal programı nedir?
Başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrencilerin, başka bir diploma programı kapsamında sertifikaya yönelik belirli sayıda ders almalarını sağlayan programdır. (Yan dal yapılan program sonunda verilen sertifika diploma yerine geçmez. Üniversitemiz Yan Dal Programı Yönergesi için tıklayınız.
Yatay Geçiş başvuru koşulları nelerdir?
Kurumlar arası ve kurum içi yatay geçişlerle ilgili hususlar Resmî Gazete de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Senato tarafından belirlenen usul ve esaslara göre belirlenir. Üniversitemiz Yönergesine ulaşmak için tıklayınız.
Yurt İçi, Yurt Dışı Üniversiteler ile İşbirliği ve Değişim Programları?
Üniversite ile yurt dışındaki üniversiteler arasında yapılan ikili anlaşmalar ve Farabi, Erasmus, Mevlana gibi öğrenci değişim programları çerçevesinde, bu üniversitelere bir veya iki yarıyıl süreyle öğrenci gönderilebilir. Anlaşmalı yurt içi veya yurt dışı üniversiteler ile işbirliği ve değişim programları hakkında intoffice.btu.edu.tr internet adresinden bilgi edinebilirsiniz.
Yüksek onur ve onur öğrencisi ne demektir?
Aşağıdaki şartları sağlamak koşulu ile mezun olan öğrencilerin AGNO’su esas alınarak 3.00-3.49 arasında olanlara onur belgesi; 3.50- 4.00 arasında olanlara ise yüksek onur belgesi verilir ve öğrencinin transkripti ile diploma ekinde gösterilir. Onur/Yüksek Onur Belgesi Rektör tarafından imzalanır. Disiplin cezası almamış olmak, Öğrenimini normal öğrenim süresinde tamamlamak ( Lisans programlarından hazırlık sınıfı hariç dört yıl (sekiz yarıyıl) ya da daha az sürede mezun olmak), En son bütünleme sınav sonuçlarına göre yeterli AKTS şartını sağlayıp mezun olmak (tek ders, mazeret vb. sınavları sonucunda mezun olan öğrenciler değerlendirmeye alınmaz). Stajını akademik takvimde ilan edilen “Bütünleme Sınavları Not Girişi İçin Son Gün” e kadar tamamlamış olmak.
Zorunlu yaz stajı yeri bulmada üniversite yardımcı olacak mı?
Staj yerini bulmak öğrencilerin sorumluluğundadır. Eğer bölüm firmalarla anlaşma yaparsa öğrencilere bilgi verecektir.
BÖLÜM
Bursa’da Endüstri Mühendisliği okumanın ayrıcalıkları nelerdir?
Bursa, Türkiye'nin önemli sanayi merkezlerinden biridir ve birçok büyük endüstriyel firma burada faaliyet göstermektedir. Bu sayede, yerel endüstriyel firmalarla daha kolay işbirliği yapabilir ve staj olanaklarına erişebilirler. Bu özelliği ile Sanayi odaklı eğitim sunar. Bursa'daki endüstriyel faaliyetler, mühendislik mezunları için geniş istihdam olanakları sunar. Yerel işverenler, mezunlarını yetiştirmek ve istihdam etmek için Bursa'daki üniversitelerle sık sık işbirliği yaparlar. Bu özelliği ile çeşitli istihdam fırsatları sunar. Bursa'da bulunan endüstriyel firmalar, inovasyon ve Ar-Ge faaliyetlerine büyük yatırımlar yapmaktadır. Bu firmaların Ar-Ge projelerinde yer alarak pratik deneyim kazanabilirler. Bursa, Türkiye'nin önemli ticaret ve ihracat merkezlerinden biridir ulusal ve uluslararası şirketlerle sıkı iş ilişkilerine sahiptir. Ulusal ve uluslararası şirketlerle bağlantı kurarak bölgesel ve küresel bir perspektif kazanabilirler. Yerel endüstrinin ihtiyaçlarına uygun olarak yetiştirilirler ve iş piyasasında rekabetçi olmalarını sağlayacak değerli beceriler kazanırlar.
Bursa Teknik Üniversitesinde Endüstri Mühendisliği okumanın ayrıcalıkları nelerdir?
Endüstri mühendisliği ders planı, endüstriyel işletmelerdeki gerçek dünya sorunlarına uygulamalı çözümler sunmaya odaklanır. Bu, öğrencilere teorik bilginin yanı sıra uygulamalı yaklaşımı destekleyerek endüstriyel deneyim ve beceriler kazandırabilir. Bursa'nın sanayi bölgesinde bulunması, öğrencilere endüstriyel işbirlikleri ve staj imkanları sunar. Bu, öğrencilerin ders dışında pratik deneyimler kazanmalarını sağlar. Üniversitenin araştırma merkezleri ve laboratuvarları, öğrencilere endüstri mühendisliği alanında araştırma yapma ve projeler geliştirme fırsatları sunar. Program, işletme ve yönetim konularına odaklanarak öğrencilere işletme becerileri kazandırır. Bu, mezunların iş dünyasında daha rekabetçi olmalarına yardımcı olacaktır. Endüstri mühendisliği, birçok sektörde istihdam olanakları sunar. Bursa Teknik Üniversitesi'ndeki program, öğrencilere farklı endüstrilerde kariyer yapacak alanları ve firmaları tanıma fırsatı sunar. Ayrıca üniversitemiz Endüstri mühendisliği gibi teknik bir alanda güçlü bir akademik kadroya sahiptir, bu öğrencilere geniş bir uzmanlık alanı, güncel bilgi ve tecrübeleri aktarabilecek nitelikli öğretim üyeleri sağlar. Öğrencilerin teorik bilgilerini pratik uygulamalarla birleştirmelerine ve sektörel ihtiyaçlara uygun bir şekilde hazırlanmalarına yardımcı olur.
Endüstri Mühendisleri hangi alanlarda çalışabilir?
Çalışma alanı olarak ele alındığında en geniş çalışma alanına sahip olan mühendislik programlarından biridir. Günümüzde Endüstri Mühendisleri üretim sektöründen bilgi teknolojilerine, finans sektöründen turizm sektörüne, enerji sektöründen sağlık sektörüne kadar pek çok farklı sektörde farklı bölümlerde ve kademelerde çalışmaktadırlar. Endüstri Mühendisleri işletmelerde en üst düzey ile en alt düzey arasında köprü görevini gören ve aranan mühendislerdir.
Endüstri Mühendisliği bölümü dersleri hangi kampüste veriliyor?
Endüstri Mühendisliği bölümü Mimar Sinan Mahallesi Mimar Sinan Bulvarı Eflak Caddesi No:177 16310 Yıldırım/BURSA adresinde bulunan Mimar Sinan Kampüsünde G Blokta bulunuyor, dersler Mimar Sinan Kampüsü’nde veriliyor. Ortak dersler ve diğer bölümlerden alınan derslerde kampüs ve blok değişkenlik gösterebilir.
Endüstri Mühendisliği eğitim dili nedir?
Eğitim dili %100 Türkçedir.
Endüstri Mühendisliği bölümünde ingilizce hazırlık eğitimi zorunlu mudur?
Bölüm eğitim dili %100 Türkçe olduğu için hazırlık eğitimi öğrencinin tercihine bırakılmıştır.
Endüstri Mühendisliği bölümünde yapmak zorunda olduğum stajlar hangileridir?
20’şer iş günü Üretim ve Yönetim Stajı yapmakla yükümlüdürler. Üretim stajı en erken 4.dönemini tamamlayan öğrenciler tarafından; Yönetim stajı en erken 6.dönemini tamamlayan öğrenciler tarafından yapılabilir.
Endüstri Mühendisliği bölüm sayfasında yer alan İMEP nedir, avantajları nedir, yapmak zorunda mıyım?
İMEP İşletmede Mesleki Eğitim Programının kısaltılmış adıdır. Yani, sınıf/laboratuvar dersleri dışında, ilgili sektörle ortak projelendirilmiş, birlikte yönetilen ve işyerinde uygulanan bir eğitim modelidir. Bu modelde öğrencilere, okulda öğrendiği temel akademik bilgileri ve kavramları sahada tanıma ve uygulama fırsatı sunulur. Böylece, okulda alınan temel bilgiler saha çalışmalarıyla birlikte yeniden anlamlandırılır. Söz konusu modelin hazırlık süreci seçkin firmaların insan kaynakları birimleri, Ar-Ge birimleri, benzer ortak eğitim modellerini uygulamakta olan üniversiteler ve öğretim üyelerimiz ile istişarede bulunularak titizlikle sürdürülmüştür. Ayrıca, benzer yaklaşımların kullanıldığı yurtdışı üniversitelerdeki işleyiş de dikkate alınarak BTÜ-İMEP modelinin son hali verilmiştir. BTÜ-İMEP programı ile öğrenciler sanayi ile iletişimde erken tecrübe kazanır, endüstri mühendisliği öğrencisinin mezuniyeti sonrası sektöre uyum sürecinin kısalır, endüstri mühendisi olarak sektörde uzmanlaşacak alanın belirlenmesindeki temel öngörülerin kazanır, istihdamda öncelik elde eder, Kamu-Üniversite-Sanayi işbirliğinin kurumsallaştırılmasını sağlar. Eğitim planı dahilinde, öğrencilerimiz 7. Yarıyılda BTÜ-İMEP’ programına katılmaktadır. Bu sürecinin verimli bir şekilde geçirilebilmesi için, 5. ve 6. yarıyılda (BTÜ-İMEP başlamadan) kariyer eğitimi verilmektedir. Bu eğitim sırasında kariyer gelişiminde etkili olabilecek temel iletişim prensipleri ve kariyer geliştirme stratejileri ile alakalı bir hazırlık süreci uygulanmaktadır. BTÜ-İMEP kapsamında geçirilen dönemde, öğrenciler yerleştikleri kurumlarda aktif bir çalışan gibi görevler almakta ve bir proje çalışmasına dahil olmaktadır. Bu nitelik, BTÜ-İMEP’ ‘i geleneksel yaz stajlarından ayırmaktadır. Lisans öğreniminin son döneminde ise, kampüs eğitiminde edinilen akademik bilgiler ile BTÜ-İMEP kapsamında edinilen endüstriyel tecrübe birleştirilerek, sanayi problemlerinin çözümüne yönelik bir bitirme çalışması yaptırılmaktadır. Söz konusu bitirme çalışması sayesinde, hem öğrencilerin BTÜ-İMEP programında görev aldıkları kurumlar ile iletişimlerinin sürdürülmesi sağlanmakta, hem de endüstriyel problemlerin bilimsel yaklaşımlar ile gerçekçi şekilde ele alınmasını içeren bir üniversite-sanayi işbirliği örneği ortaya konulmaktadır. Bursa Teknik Üniversitesi İşletmede Mesleki Eğitim Programı (İMEP) kapsamında öğrencilerimiz öğrenimlerinin 7. dönemini bir işletmede tam zamanlı staj yaparak sürdürür, bu program 27 AKTS'ye sahip bir ders olduğundan öğrenciler bu dersi almakla yükümlüdür, öğrenciler 7. dönemlerinde İMEP dışında teorik bir ders almazlar. Detaylı bilgi almak ve üniversitemizin İMEP sayfasını incelemek için tıklayınız.
İMEP için firma bulamadım, açıkta mı kalacağım?
Eğer İMEP için firma bulamadıysanız, endişelenmenize gerek yok. Üniversitemizde, firma ile anlaşma sağlama süreci Üniversite Sanayi İşbirliği Komisyonu tarafından yürütülüyor ve zaten belirlenmiş olan anlaşmalı firmalarla işbirliği yapıyoruz. Ancak, kendi bulduğunuz bir firmada İMEP programı kapsamında çalışmak isterseniz, bu konuda herhangi bir kısıtlama bulunmuyor. Detaylı bilgi alabilmek ve Endüstri Mühendisliği anlaşmalı firmaları görebilmek için Endüstri Mühendisliği İMEP sayfasına göz atınız.
Endüstri Mühendisliği bölümü uygulamalı derslerde yeterli alt yapıya sahip mi?
Evet, Endüstri Mühendisliği bölümü uygulamalı derslerde yeterli alt yapıya sahiptir. Bu derslerde öğrencilere, endüstriyel süreçlerin ve sistemlerin gerçek dünya uygulamalarını anlama ve analiz etme fırsatı sunulur. Laboratuvarlar, simülasyon yazılımları ve endüstriyel ekipmanlar gibi çeşitli araçlarla donatılmış olan bölümümüz, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmelerine olanak tanır. Bölümümüzdeki mevcut donanımlar aracılığıyla öğrenciler, gerçek endüstriyel ortamlarda yapılan çalışmaları uygulama ve analiz edebilme yeteneği kazanır ve bu da mezun olduklarında iş gücüne daha hazır olmalarını sağlar. Bölümümüzdeki laboratuvarları incelemek için tıklayınız.
Endüstri Mühendisliği Bölümü tarafından yapılan duyuruları nereden takip edebilirim?
Endüstri Mühendisliği bölümü web sayfasından, Linkedin ve Instagram hesaplarından duyuruları takip edebilirsin.
Endüstri Mühendisliği Bölümü hakkında web sayfasında ulaşamadığım diğer sorular için kiminle iletişime geçebilirim?
endustrimuh@btu.edu.tr mail adresi ile ya da sosyal medya hesaplarımız (Linkedin, Instagram) ile iletişime geçebilirsiniz.