Akademik Yükseltilme/Atanma ve Teşvik Ön İnceleme Komisyonu
Akademik yükseltilme, atanma ve akademik teşvik başvuru dosyalarının ön incelemesini yapmak, beyan edilen puanın doğruluğunu ve ispatlayıcı belgelerin geçerliliğini denetlemek.
Akreditasyon ve Öz Değerlendirme Komisyonu ve Görevleri
MADDE 10 – (1) Bölümün misyonu ve vizyonunu gözden geçirerek, eksikleri tespit etmek, üniversitenin ve fakültenin misyonu ve vizyonu ile uyumlu bir misyon ve vizyon ifadesi taslağı hazırlamak,
(2) Diğer komisyonların çalışmalarını akreditasyon kuruluşlarının beklentileri doğrultusunda yönlendirmek,
(3) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde Bölüm Kurulu’na sunmak,
(4) Akreditasyon süreçlerini planlamak, organize etmek ve yürütmek,
(5) Ulusal ve uluslararası akreditasyon kuruluşlarının belirlediği kriter ve standartlara uygunluğun sağlanması,
(6) Öz değerlendirme raporlarının hazırlanması, akran değerlendirme süreçlerine katılım ve raporların hazırlanması,
(7) Eğitim-öğretim kalitesini artırmaya yönelik sürekli iyileştirme çalışmalarının yapılması,
(8) Ders bilgi paketlerinin, belirlenen kriterlere ve standartlara uygunluğunun kontrol edilmesi ve güncellenmesinin sağlanması.
Altyapı & Laboratuvar Komisyonu ve Görevleri
MADDE 7 – (1) Bölümün altyapı, laboratuvar ve sınıflarının ilgili akreditasyon kuruluşu ölçütlerine uygun olarak gelişmesini sağlamak,
(2) Engelliler için alınmış olan altyapı önlemlerinin kontrol edilmesi ve varsa eksikliklerinin tespit edilerek giderilmesi konusunda çalışmalar yapmak,
(3) Bölüm laboratuvarlarında mevcut alet-donanım ve yazılımların demirbaş listesini hazırlamak, güncellenmesini yapmak,
(4) Laboratuvardaki mevcut cihazların bakım, onarım ve kalibrasyon durumlarını kontrol etmek ve gerektiğinde bu cihazların bakım, onarım ve kalibrasyonunun yaptırılması için bölüm başkanlığına bilgi vermek,
(5) Laboratuvardaki mevcut cihazların kullanma talimatını bölüm web sayfasından duyurmak.
(6) Laboratuvarlarda görevli teknisyen, araştırma görevlisi ve öğrencilerin koordinesini bölüm başkanlığı ile beraber yaparak laboratuvarların düzenli ve verimli kullanımını sağlamak,
(7) İş sağlığı ve güvenliği belgesi olan bir personel ile güvenlik ve iş kazalarına karşı gerekli ikaz ve uyarı levhalarının hazırlanmasını, yerlerinin belirlenmesini sağlamak,
(8) Laboratuvara alınması düşünülen yeni cihaz ve ekipmanlar için ilgili Öğretim üyeleri ile koordinasyon sağlayarak tekliflerin hazırlanmasına yardımcı olmak,
(9) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak.
Ar-Ge Projeleri & Proje Destek Komisyonu ve Görevleri
MADDE 20 – (1) Üniversitenin stratejik planı, araştırma politikası ve hedefleri doğrultusunda bölüm bünyesinde yürütülen araştırma-geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerini koordine etmek, teşvik etmek ve izlemek,
(2) Ulusal ve uluslararası araştırma destek programları hakkında bölümde farkındalık oluşturmak, öğretim elemanlarının ve öğrencilerin bu programlara başvuru süreçlerine yönelik bilgilendirme ve yönlendirme çalışmalarını yürütmek,
(3) Proje Destek Ofisi ile koordineli olarak, başvuruya hazırlık, bütçe oluşturma, proje yazımı, etik kurul ve gerekli izin süreçleri konusunda akademik personele danışmanlık yapmak,
(4) Bölümde yürütülen projeleri izlemek, sonuçlarını değerlendirmek ve başarılı uygulamaları yaygınlaştırmak,
(5) Öğretim elemanlarının proje üretme kapasitesini geliştirmek amacıyla bölüm düzeyinde eğitim, seminer, çalıştay gibi etkinlikler düzenlemek veya düzenlenmesine katkı sağlamak,
(6) Bölüm öğrencilerinin lisans ve lisansüstü düzeyde Ar-Ge faaliyetlerine katılımını teşvik edici çalışmalarda bulunmak,
(7) Üniversitenin Proje Destek Ofisi, Teknoloji Transfer Ofisi, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi ve diğer ilgili birimlerle iş birliği içinde çalışarak, bölüm düzeyinde projelerin etkin yürütülmesini desteklemek,
(8) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini, istenmesi halinde Bölüm Kurulu’na sunmak.
Bitirme Çalışması/Projesi Komisyonu ve Görevleri
MADDE 9 – (1) Bitirme çalışmalarının/projelerinin ilan edilmesini, öğrenci ve akademik danışman eşleştirmelerini sağlamak,
(2) Sunum hazırlama kural ve ilkelerinin güncellenmesini yapmak,
(3) Bölümde yapılan bitirme projelerine ait tüm evrakların veri tabanında arşivlemesini sağlamak,
(4) Bitirme projesi ve sunumlarının sayı ve niteliğinin yıllara göre raporlanması ve değerlendirilmesini yapmak,
(5) Kamu kuruluşları veya özel sektör tarafından desteklenen bitirme projelerinin kayıtlarını tutmak,
(6) Çok disiplinli bitirme projelerinin verilmesi ve bölümler arası ortak çalışma alanları hakkında toplantılar düzenlemek,
(7) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde Bölüm Kurulu’na sunmak,
(8) Akreditasyon ve öz değerlendirme için gerekli belgeleri temin etmek, hazırlamak ve bölüm başkanlığına sunmak.
Bölüm Tanıtım, Oryantasyon ve Web Sitesi Güncelleme Komisyonu ve Görevleri
MADDE 14 – (1) Bölüm web sayfasını ve resmi sosyal medya hesaplarını düzenlemek ve içeriğin sürekli güncel kalmasını sağlamak,
(2) Bölüm web sayfasından ve resmi sosyal medya hesaplarından gerekli (toplantı, seminer, sempozyum, bilimsel ve sosyal faaliyetler vb.) duyuruları yapmak,
(3) Çalışmalara ait tüm elektronik verilerin, doküman ve bilgilerin güvenilir bir şekilde saklanmasını sağlamak,
(4) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak,
Çift Anadal/Yandal, Yatay Geçiş, Muafiyet ve İntibak Komisyonu ve Görevleri
MADDE 17 – (1) “Bursa Teknik Üniversitesi Lisans Programları İçin Muafiyet Sınavları, Ders Eşdeğerlik, İntibak Usul Ve Esaslarını” dikkate alarak yatay geçiş, dikey geçiş, mühendislik tamamlama, YKS ile yeniden kazanma, merkezi yerleştirme, ek kontenjan, yaz okulu vb. gibi yerleştirme programları ile gelen öğrencilerin intibaklarının yapılması ve muafiyet planlarının çıkarılmasını sağlamak,
(2) İntibak ve muafiyet işlerinin bölüme geldiği andan itibaren en kısa zamanda bitirilmesi için iş planı hazırlamak ve uygulamak,
(3) Ders Planlarında yapılan değişikliklerin, yeni ders planlarına intibakını sağlamak,
(4) Bursa Teknik Üniversitesi Çift Anadal, Yandal ve Yatay Geçiş ile ilgili Yönergeleri dikkate alarak çift anadal, yandal, yatay geçiş vb. gibi öğrenci işlemlerinin, intibaklarının yapılması ve muafiyet planlarının çıkarılmasını sağlamak,
(5) Çift anadal, yandal ve yatay geçiş işlerinin bölüme geldiği andan itibaren en kısa zamanda bitirilmesi için iş planı hazırlamak ve uygulamak,
(6) Değişim programlarından dönen öğrencilerin derslerinin tanınması ve not dönüşümlerinin yapılmasını sağlamak.
Ders ve Sınav Programı Hazırlama Komisyonu ve Görevleri
MADDE 15 – (1) Dönemlik ders programlarını hazırlamak,
(2) Yıl içinde yapılan her türlü sınav programlarını ve gözetmen listelerini hazırlamak,
(3) Sınavların düzenli ve verimli yapılmasını koordine etmek ve denetlemek,
(4) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak,
Eğitim-Öğretim Komisyonu ve Görevleri
MADDE 16 – (1) Lisans ve lisansüstü programların eğitim-öğretim amaçları ile program yeterliliklerini, paydaş görüşleri ve güncel ihtiyaçlar doğrultusunda düzenli olarak gözden geçirmek, güncellemek ve bölüm kurulu onayına sunmak,
(2) Bölümün ders planlarının (müfredat) Bologna Süreci esaslarıyla uyumlu olacak şekilde yapılandırılmasını sağlamak; ders tanım formlarının (Ders Bilgi Paketleri) AKTS/ECTS yüklerine uygun olarak düzenli güncellenmesini koordine etmek,
(3) Program çıktılarının derslerle ilişkilendirilmesini (çıktı-ders matrisi) güncellemek ve izlemek,
(4) Eğitim-öğretim süreçlerinin kalitesini izlemek ve geliştirmek,
(5) Öğrenci stajları, mezuniyet projeleri, bitirme çalışmaları gibi uygulamalı eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirmek,
(6) Derslik, laboratuvar, atölye gibi eğitim-öğretim mekânlarının ve araç-gereçlerinin eğitim ihtiyaçları doğrultusunda iyileştirilmesine yönelik önerilerde bulunmak,
(7) Bölüm AKTS/ECTS koordinatörlüğü görevini yürütmek ve üniversitenin kalite güvence sistemiyle uyumlu çalışmak,
(8) Öğrencilere yönelik akademik rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin etkili bir şekilde yürütülmesini koordine etmek,
(9) Bölüm Kurulu tarafından verilen diğer eğitim-öğretimle ilgili görevleri yerine getirmek.
İşletmede Mesleki Eğitim Programı (İMEP) Komisyonu ve Görevleri
MADDE 6 – (1) Üniversitenin İMEP mevzuatı kapsamında, kayıt yaptıracak öğrencilerin tespitini ve öğrencilerin eşleştirileceği firmalarla ilişkileri sağlamak,
(2) İMEP başvuruları kabul edilen öğrencilerin SGK giriş işlemlerini ilgili fakültelerin SGK birimleri/görevlileri ile koordineli şekilde gerçekleştirilmesini ve takibini yapmak,
(3) Öğrencinin işletmede bulunduğu süre içerisindeki bütün iş ve işlemlerinin yürütülmesini takip etmek,
(4) İMEP’in amacına uygun olarak yürütülmesi için gerekli kontrolün yapılması (devamsızlık vb.), değerlendirilmesi ve sonuçlandırılmasıyla ilgili düzenlemeleri yapmak,
(5) İMEP başvuru ve bitiminden sonra İMEP ile ilgili öğrencilere ait tüm evrakların bir veri tabanında arşivlemesini sağlamak,
(6) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak,
(7) Akreditasyon ve öz değerlendirme için gerekli belgeleri temin etmek, hazırlamak ve bölüm başkanlığına sunmak.
Kalite Komisyonu ve Görevleri
MADDE 11 – (1) Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, bölümün eğitimöğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile ilgili kurumun iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak,
(2) Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, bölümün kurumsal göstergelerini tespit etmek ve bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek,
(3) İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık bölüm değerlendirme raporunu diğer komisyonlarla işbirliği içinde hazırlamak,
(4) Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara ve Üniversite Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına bölüm stratejik çalışmalarıyla ilgili her türlü desteği vermek,
(5) Kalite Yönetim Sistemi için gerekli süreçlerin belirlenmesi, uygulanması ve sürdürülmesinin sağlamak,
(6) Kalite Yönetim Sistemi performansı ve iyileştirme için belirlenen ihtiyaçları Bölüm Başkanlığına raporlamak, bu kapsamda tanımlı çalışmaları yürütmek ve hazırlanan raporu yazılı olarak bölüme sunmak,
(7) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde Bölüm Kurulu’na sunmak.
Mezuniyet & Mezun İzleme Komisyonu ve Görevleri
MADDE 8 – (1) Eğitim dönemini başarıyla tamamlamış öğrencilerden tek ders sınavına veya mezuniyete hak kazanan öğrencilerin durumlarının incelenmesi ve mezuniyet kararlarının alınması,
(2) Danışman öğretim üyesi ile koordineli olarak mezuniyet hakkı kazanan öğrencilerin transkriptlerini incelemek ve öğretim planını başarıyla tamamlamış öğrencilerin belirlenmesini sağlamak,
(3) Mezuniyet töreni ile ilgili bölümü ilgilendiren organizasyonları koordine etmek,
(4) Mezunlar ile iletişim halinde bulunarak veya internette yer alan erişime açık kariyer veri tabanlarından faydalanarak mezunların posta adresi, e-posta adresi, telefon numarası, gibi bilgilerini edinmek ve mezunlardan geri bildirim almak,
(5) Mezunların çalışma alanları, yaptıkları projeler ve başarılarının öğrencilere aktarılmasını sağlayarak, mezunlar ile bölüm arasındaki bilgi alışverişini ve işbirliğini arttırmak,
(6) Mezunlar ile ilgili yapılan çalışmaları, önerileri, istek ve ihtiyaçları Bölüm Kuruluna sunmak,
(7) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak,
(8) BUKAGEM ile koordineli çalışmak.
Öğrenci Değişim Programları Komisyonu ve Görevleri
MADDE 12 – (1) Erasmus Öğrenim ve Staj Hareketliliğinden, Farabi, Mevlana, Orhun vb. değişim programlarından faydalanmak isteyen öğrencileri ilgili yönetmelik ve yönerge hükümlerine uygun olarak bilgilendirmek ( her eğitim öğretim yılının ilk iki haftasında), yönlendirmek ve Üniversitemiz ilgili birimi ile görüşme ve yazışmaları takip etmek,
(2) Değişim programları ile başka üniversitelere gitmeyi planlayan öğrencilere ders eşdeğerlilikleri konusunda yardımcı olmak,
(3) Değişime giden öğrenci için tanıtım günleri kapsamında bölümün mevcut ikili anlaşmalarının özelliklerine uygun olarak öğrencileri ders seçimi, yabancı dil yeterlilik sınavına hangi dilden girmesi gerektiği (İngilizce, Almanca, Fransızca), yaşam koşulları ve üniversitenin sunduğu imkânlar (daha önce değişime gitmiş öğrencilerin bilgi ve tecrübelerinden faydalanmak) konusunda bilgilendirmek,
(4) Değişime gidecek öğrencilerin öğrenim anlaşmalarını imzalamak,
(5) Öğrencinin değişime hazırlanmasına yardımcı olmak ve takibini yapmak,
(6) Değişimden dönen öğrencilerden geri bildirim almak,
(7) Değişime gelen öğrencilerle öğrenim anlaşmasının imzalanması ve öğrencileri ders içerikleri, eğitim sistemi, not sistemi ve değerlendirme konularında bilgilendirmek,
(8) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak.
Sağlıklı Yaşam & Toplumsal Destek Komisyonu ve Görevleri
MADDE 18 – (1) Kadın ve Aile Koordinatörlüğü ile eş güdümlü çalışmak,
(2) Sağlıklı Yaşam ve Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörlüğü ile eş güdümlü çalışmak,
(3) Engelsiz Üniversite Koordinatörlüğü ile eş güdümlü çalışmak,
(4) Afet Yönetimi Koordinatörlüğü ile eş güdümlü çalışmak,
(5) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak.
Sosyal Transkript ve Önceki Öğrenmelerin Tanınması Komisyonu ve Görevleri
MADDE 13 – (1) Üniversitemiz “Önceki Öğrenmelerin Tanınması Senato Esasları” ve “Sosyal Transkript Yönergesi” kapsamında başvuran öğrencilerin belgelerinin mezkûr mevzuat kapsamında ön değerlendirmesini yaparak bölüm kuruluna sunmak,
(2) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak.
Staj Komisyonu ve Görevleri
MADDE 5– (1) Üniversitenin Staj ile ilgili mevzuatları doğrultusunda, bölüm öğrencilerinin yapmaları gereken staj eğitiminin incelemesini yapmak,
(2) Eğitim öğretim yılının ilk iki haftasında öğrencileri staj konusunda bilgilendirmek,
(3) Staj için öğrenciler tarafından sunulan staj yerlerinin (özel/kamu kurum ve kuruluşları vb.) uygunluğunu kontrol etmek,
(4) Staj başvuru ve bitiminden sonra stajla ile ilgili öğrencilere ait tüm evrakların bir veri tabanında arşivlemesini sağlamak,
(5) Staj başvuruları kabul edilen öğrencilerin staj yapacakları yerlere ait SGK giriş işlemlerini ilgili fakültelerin ilgili birimleri/görevlileri ile koordineli şekilde gerçekleştirilmesini ve takibini yapmak,
(6) Stajın amacına uygun olarak yürütülmesi için gerekli kontrolün yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılmasıyla ilgili düzenlemeleri yapmak,
(7) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetinin istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak,
(8) Akreditasyon ve öz değerlendirme için gerekli belgeleri temin etmek, hazırlamak ve bölüm başkanlığına sunmak.
UZEM Komisyonu ve Görevleri
Bölüm akademik personelinin uzaktan eğitim programlarını belirlemek ve koordine etmek
Üniversite-Sanayi İşbirliği Komisyonu ve Görevleri
MADDE 19 – (1) Sektörel ihtiyaçlarının belirlenmesi, eğitim planlarının dış paydaş beklentileri doğrultusunda geliştirilmesi Bölüm içinde yapılan bilimsel etkinliklerin endüstriyel kuruluşlara, endüstriyel kuruluşlardaki etkinliklerin ise bölüm içerisindeki öğrencilere, öğretim elemanlarına tanıtılması için gerekli düzenlemeleri yapmak,
(2) Bölüm içindeki bilgi birikiminin sanayiye aktarılmasına ve sanayiden üniversiteye maddi destek sağlanmasına yönelik proje önerileri için ortam hazırlamak,
(3) İşveren kuruluşlar ile periyodik görüşmeler yaparak daha nitelikli mühendis yetiştirebilmek ile ilgili görüşlerini alarak değerlendirmek ve görüşlerini bir rapor haline getirmek,
(4) Bölümün öğrencilerine staj olanaklarının arttırılması için kamu ve endüstriyel kuruluşlar ile iletişim içinde bulunup stajyer öğrenci kontenjanları ve staj olanakları ile ilgili bilgileri toplayarak bu bilgileri Staj ve İşletmede Mesleki Eğitim Programı (İMEP) Komisyonu ile paylaşmak,
(5) Dönem sonunda komisyon çalışmalarına ait faaliyet özetini istenmesi halinde bölüm kuruluna sunmak.